# Lineární zobrazení - $U = R^4$ - před zobrazením - $V = R^3$ - po zobrazení - $\mathbb{L} : U \to V$ ### Ověření linearity zobrazení - zkontrolovat, že platí - $\mathbb{L}(V + V) = \mathbb{L}(V) + \mathbb{L}(V)$ - $\mathbb{L}(k \cdot V) = k \cdot \mathbb{L}(V)$ ### Jádro - všechny LK vektorů před zobrazením, které se po zobrazení rovnají 0 - zjištění přes zjištění LK - $Ker \space \mathbb{L} = \{ \mathbb{L}(V) = 0 \}$ - zápis: $Ker \space \mathbb{L} = \langle \vec{u}; \vec{v} \rangle$ Zapíšu zobrazení do matice, po provedení GJEM zjistím, které prvky se zobrazí na nulový vektor (tedy si vyjádřím např. $a, b, c$). ### Obraz - všechny LK vektorů po zobrazení - zápis: $Im \space \mathbb{L} = \langle \vec{u}; \vec{v} \rangle$ Vypočítám jej opět zapsáním zobrazení do matice a provedením GJEM. Obrazem je poté LN množina vektorů (podobné jako u báze). ### Prosté zobrazení Každý prvek z prostoru $U$ se zobrazí přesně na jeden prvek z prostoru $V$. - $dim(Ker \space \mathbb{L}) = 0$ ### Izomorfní zobrazení Lineární zobrazení je **izomorfizmem**, pokud je **prosté** a zároveň $dim(Im \space \mathbb{L}) = dim(V)$.